maandag 20 juni 2011

7 juni

Met een ietwat foute chronologie en een beetje vertraging: het verslag van de eerste bijeenkomst van Stoffen Madammen (de B sectie :))


Toen ik op een regenachtige dinsdagavond (een beetje te laat) kwam binnengevallen bij de eerste bijeenkomst van De Stoffen Madammen (B), stond onze workshop begeleidster Brigitte al gepassioneerd te vertellen over de quiltjes die die avond gemaakt zouden worden.
Jullie hebben het ongetwijfeld al op mening blog (onder andere deze) kunnen vernemen: Little quilts of love is een organisatie uit Oost-Vlaanderen die aaibare quiltjes verzamelt om ouders van doodgeboren baby’tjes een klein beetje troost te bieden. Op een moment waar geen woorden voor te vinden zijn, is zo’n dekentje een warm gebaar.
Een aantal (goed voorbereide) leden stonden al klaar met zelf meegebrachte stofjes en gingen ijverig aan de slag. Anderen (zoals ikzelf) konden gaan rommelen in de stoffenvoorraad van Little quilts of love en vervolgens werden de gekozen stofjes vakkundig op maat gesneden door de begeleidster. Met raad en daad werden beginners (en gevorderden) bijgestaan om op het einde van de avond een prachtig quiltje af te leveren.
Mijn eerste projectje bij de Stoffen Madammen werd er eentje dat ik niet mee naar huis kon nemen, maar dat vond ik deze keer niet erg. Het warme gevoel van iets van betekenis gedaan te hebben, kreeg ik er gratis bij.
Op de foto’s zie je enkel resultaten van het quiltjes-project, maar er werd ook aan eigen maaksels gewerkt. Zo zag ik bijvoorbeeld een schattig meisjeskleedje van groene baboushka stof, een stoer jongenshemd, een kleedje voor eigen gebruik,… Volgende keer (meer) foto’s, beloofd!
Halverwege de avond onderbraken we ons naarstige werk om van de zelfgemaakte baksels van Sylvie te proeven en van een introductie tot de overlocker te profiteren.
Kortom, een goedgevulde avond, zeker voor herhaling vatbaar. Ik kijk er alvast naar uit, jullie hopelijk ook!


PS: Foto’s van quiltjes volgen later nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten